söndag 28 mars 2010

Ta mig tusen dagar härifrån

Nej, inget Earth Hour här inte. Man lägger inte sånt när Lisbeth Salander är i TV !! Försök att inse det alla beslutsfattande personer jorden runt, man gör inte så nej.

Vi tog dessutom en dubbel Salander. Först "Män som hatar" på TV och sen "Luftslottet" på dvd. Ruskiga saker bägge två, men ack så bra.

Blev, för övrigt, bjuden på en Laphroaig igår. Mycket trevlig sak som påminnner en hel del om att slicka på en gammal eka. Tjära, massor av tjära.
Man minns skolresorna till Torneå då man köpte rävgodis och tjärpastiller i plåtask, "Leijona Terva".
Undrar om Laphroaig heter Leijona Terva på finska?
Fick dessutom tips av en riktig kännare (hrmm), från en by i fjärran, om en irländsk malt som ska vara bra, "The Tyrconnell". Den blir det nästa gång jag besöker Systemet på Storheden, där den ska finnas.

Nya cd:n med Amy McDonald "A curious thing" är väl värd att köpa.

Potatisen i jorden i Skåne, åska och översvämningar i Växjö och här fortsätter det på inslagen väg. Månntro om snöguden tänkt på att han ska ha bort skiten om en dryg månad?
Undrar förresten var den vita färgen tar vägen när snön smälter?

Hade det nu varit jag som vunnit 215 mille så hade jag gjort som Perssons Pack och Jacob Hellman, i en klassiker från -91, och dragit tusen dagar härifrån. Snabbt.


1 kommentar:

-AnnaW- sa...

Näääääj!! Jag glömde Lisbeth igår!! *paniiiiik*