tisdag 9 mars 2010

Prestige

Det finns folk som säger att Boca Juniors vs. River Plate i argentinska fotbollen, eller "Old Firm" dvs. Glasgow Rangers vs. Celtic i den skotska fotbollen, eller Barcelona och Real Madrid i "El Clasico" i spanska fotbollen är de mest prestigefyllda derbymatcherna på vår jord.

Jag säger, fnys.
De som pratar om ovan nämnda matcher har inte sett Teknikens Under möta Team Gold i Billerudsmästerskapen i bowling. Där snackar vi prestige.

Igår kväll var det dags igen. Team Gold var fyllda av revanschlusta efter ett par nesliga nederlag genom åren. Laget hade dessutom förstärkt med en nyanställd kille, som visat goda kunskaper under en träningskväll förra veckan.

Efter en stenhård första runda när alla lagmedlemmar spelat en serie var det stenhårt, skillnaden mellan teamen var hårfin. Då svek nerverna på Team Gold.

Stora, starka, snygga lagmaskinen Teknikens Under petade in en extra växel och kunde defilera hem ännu en viktoria. Klasskillnad.
Det gick lätt att gå till jobbet idag.

Apropå ingenting.
För ett antal veckor sedan krävde jag en av schlagerstjärnonas stylists huvud på ett fat, man petar inte i frillan på en sån förnämlig dam ostraffat.
Och banne mig, i lördags var det tillbaka som det ska.
Nu såg jag inte sändningen men trevliga arbetskamrater är snabba att påminna mig.
Gud hör bön.

Inga kommentarer: