måndag 22 mars 2010

SM-Final


I efterdyningarna av gårdagens spektakel på Studenternas läser jag i olika tidningar att Bollnäs gärna skyller förlusten på vädret (?) och att folk börjar gny om att finalen ska spelas inomhus.
Min fråga är kort: Var?
Skaka fram en hall som rymmer 25000 pers så ok för mig. Innan dess? No way.
Vädret igår var extremt och förstörde kanske festen, men det var första gången på mycket länge som så skedde.

Någon sa att det kunde avgöras i "bäst av tre eller fem eller sju eller 51".
Mitt svar är också kort: Aldrig någonsin.
Den stämning och spänning som trissas upp inför denna enda final går inte att uppbringa om man har flera.

SBF:s ordförande Ramsin yrade nåt om att ev. flytta finalen från Uppsala. Olika orter varje år var en tanke. I centrala Göteborg en annan.
Mitt svar på det är: Uppsala alt. Stockholm. Lätt åtkomligt för de flesta i vårt land, t.o.m för oss här uppe.
Göteborg !!? Bah.

Men i och för sig.
En SM-final på Kalix IP vore ju rätt skoj.
Eller så inte.
102 sura nunor på en final.

Inga kommentarer: