torsdag 25 mars 2010

Lyxfällan


Ja, jag vet. "Lyxfällan" i TV3 är ett program av värsta sortens förnedrings-tv som frossar i människor med problem som sträcker sig utanför det ekonomiska, men ändå!!
Jag kan inte låta bli att titta på spektaklet och ömsom garva, ömsom fundera på människan som företeelse.

Jag har bara sett början av kvällens avsnitt och fick, om möjligt, ännu mer gråa hår på min hjässa.
Det handlar om en 29-årig kvinna, med eget företag och treårig dotter, som har lätt för "impulsköp". Ett exempel på det var, när hon spanade på Blocket efter en frisörstol till sin nyöppnade salong så köpte hon en....häst. Människan köpte en hästkrake istf en frisörsstol !! Kanske det kan vara bra att ha en häst i salongen, vad vet jag?
Om hon hade någonstans att ha kraken? Nix, det fick hon börja leta efter senare.

Hon hade också ett studielån via CSN på runt 100 papp. Till studier? Nä nä, hon tog lånet för att operera sina kvinnliga behag. Två gånger dessutom. Ja jösses.
Snoken och läpparna fick sig sedan en omgång för andra lånade pengar.

Och jag som impulsköpte en bok om whisky för halva reapriset på COOP i afton. Summa 49.50:-

Inga kommentarer: