onsdag 31 mars 2010

Rävgodis mm


Dagens fundering.
Jag vet inte om jag ska hurra eller deppa men det känns som om den sista bastionen har fallit. Landets gränser har nu suddats ut för evigt.
En tradition är bruten, det känns i hjärtat, men samtidigt ska man ju vara vidsynt och öppen för förändringar.
Men, som sagt, jag vet inte vad jag tycker men faktum är:
Det säljs rävgodis innanför rikets gränser !!! Jag såg påsarna på Candyworld i Happis i eftermiddag. Jag såg ut som en fågelholk.
Rävgodis har köpts i Finland sen urminnes tider.
Torneå + Rävgodis = Ja. Haparanda + Rävgodis = ???
Jag köpte ingen påse.

Dagens nonsens.
I dagens Aftonbladet kan man läsa detta.
"Vill du gå ner i vikt - och inte gå upp igen? Börja blogga."
Jag kan avslöja sanningen här och nu. Rent nonsens, buffel och båg som nån sa.
Själv har jag under de tre månader jag bloggat inte gått ner ett gram, vilket nog skulle behövas. Nåväl, bara ingen börjar dilla om att motionera.

Dagens depp.
United föll, i Champions Leagues kvartsfinal I, mot Bayern München igår kväll, returmöte nästa vecka. Wayne Rooney målskytt och skadad, kanske resten av säsongen.
Extra surt det då Premier Leauge är inne i het slutstrid.
Darren Fletcher var MU:s bäste så länge jag såg matchen, men bäst på plan var Bayerns fransman Frank Ribery.
Barcelona , köp.

Dagens Tack och farväl.
Han hade alltid tröja #8 när han spelade i Kalix, först IFK och sen KNBK.
Han var en kugge i världens bästa mittfält då på 90-talets mitt.
Han gjorde Kalix och Norrbottens första allsvenska mål någonsin.
Han har även hunnit med att spela fotboll med IFK Kalix.
Han har spelat allsvensk fotboll med GAIS.
Han har en hel säck med guldmedaljer från finska bandyn med ToPV.

Nu lägger Jukka Ohtonen bandyklubban på hyllan hemma i villan i Kalix. 47 år gammal. Respekt.
Tack för allt du bjudit på genom åren.

Dagens garv.
Time Out på YouTube.

Inga kommentarer: