onsdag 3 februari 2010

Morr

Det har gått mer än timmen sen domaren flöjtade slutsignal på IP och det ryker än ur mina öron. Det ryker så jag har fått plocka ur batterierna på brandvarnaren i vårt hus.
Sällan har jag varit så förbannad efter en match som i afton.
Att ett sånt bra lag som Tillberga ska uppföra sig som idioter är för mig ofattbart, och dom har alltid gjort det.

Tillis vann med uddamålet (5-6) på ett hörnmål i slutminuten efter ett sanslöst drama där Kalix fick jobba i motlut hela tiden. 0-2 blev 2-2, 2-4 blev 4-4, 4-5 blev 5-5 innan den snöpliga hörnan.

Det må då vara hänt att "vi" förlorar, men att se (och framförallt, höra)motståndarna i detta slag är bara för mycket.

Det började i matchminut 5 då en viss Per öppnade näbben första gången och fortsatte vid V-A-R-E-N-D-A avblåsning until the bitter end. Och det var sannerligen inte bara denne Per, det fanns flera ljus.
Att domarna tillåter det är skandallöst, t.ex vid en utvisning tog det två minuter(!!) innan den utvisade tog sig till bänken. TVÅ minuter!!.
Och svadan Per gav domaren när han till slut åkte ut, ja den ska vi inte nämna.

Jag hoppas vid Gud att Örebro tar förstaplatsen i serien.

Nu går jag och sover (det lär nog inte gå nåt vidare när det ryker ur öronen)

Inga kommentarer: