måndag 15 februari 2010

En kväll i bowlinghallen


Jahaja då var gruppspelet i Billerudmästerskapen i bowling avklarat.
Två matcher ikväll gav ytterligare två......två....eehh...förluster.
Men kommer ingen sist så kan ingen vinna, så jag har glatt några spelare i alla fall.

Inte för att jag vill skylla ifrån mig på något sätt men en del faktorer har spelat in.
1. För litet klot. Hade jag haft ett större hade det tagit käglorna istf att precis rulla förbi.
2. Käglorna placerade för långt bak i banan. Ibland, på spärrslaget, gick klotet ner i rännan strax innan det skulle träffa någon av käglorna.
3. Ibland glömde jag bara bort att slå ner alla käglor. Glömde en, ibland två osv.
4. Dålig musik i högtalarna. Jösses, vilket oväsen ! och bara när jag skulle slå.
6. Någon illvillig person hade limmat fast 7:ans kägla, den stog där och hånflinade mig rätt i fejset vid ett flertal gånger.

Nå väl, nu är det som det är och jag är den förste att gratulera mina motståndare och önskar dom lycka till i fortsättningen.
Själv laddar jag om till fortsättningen i lagspelet.

Då jäklar!!

Inga kommentarer: