söndag 22 augusti 2010

Höst

Så har då sommaren 2010 kommit till ändhållplatsen.
Nu ligger en hel radda med blåveckor på jobbet framför mig, endast en halv dags ledighet på Allhelgonafredan i slutet av oktober är det lilla att se fram emot.
Och julledigheten är inte mycket yvas över minsann då tomten kommer till oss en fredag. Sicken usel typ.

Jag har haft den femte semesterveckan under veckan som gått, otroligt skönt att fått koppla av både i Skellefteå och i stugan.
De inneboende från södra Sverige har åkt hem till sitt i Umeå. Märkligt vad tyst det blivit i gården. Ännu tystare från i morgon då den yngste flyttar österut för studier.
Men alltid roligt att ha dom hemma.

En besynnerlig sommar har det varit då jag INTE badat i sjövatten på hela sommar´n. Det har inte inträffat sen jag född var.
Jag begriper inte hur det har gått till men vädrets makter har väl gjort sitt.
I poolen på Morögatan i Ske-å har det dock blivit dopp. Bra med såna bekanta.

Jag hörde en stund på P4 Retro igår på min radio.
Där snackades det trummisar. Det pratades om Cozy Powell, om Niel Part, om Ian Paice och det pratades om jazzfantomerna Buddy Rich och Gene Krupa mfl.
Mycket intressant att lyssna på då trummisar alltid varit idoler.

MEN, inte ett enda ord nämndes om dessa två trummisar.
1. Här en fantastisk trumduell med Buddy Rich och....
2. En genomusel version av ZZ Tops "Sharp dressed man", men trumspelet är i en annan dimension. Se och njut.

Inga kommentarer: