tisdag 10 augusti 2010

En tisdag

Du från Försäkringskassan kan nu öppna dina ögon.
Jag har nämligen varit på jobbet idag, varit på sjön och haft det bra.
Lite kallt (lite?) för att vara början på Augusti men ändå en ganska behaglig sväng på havet, som vanligt.

Tack vare att det var lite(?) kallt fick vi vara med om en världspremiär då den mest rutinerade sommarjobbaren hos oss drack kaffe för första gången.
-Det var ju inte så dåligt sa hon och klunkade i sig den, som hon själv sa, halva halva muggen.
Lite fusk dock då hon glufsade bulla samtidigt.

Ett boktips innan jag stänger.
Jag är avundsjuk på er som inte läst "Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann" av Jonas Jonasson.
Jag vet nämligen vad ni har framför er.
En sanslöst rolig bok med härliga figurer och dråpliga händelser, både i nutid och dåtid. Det är länge sen jag garvade så gott åt en bok.
Allan Karlsson som smiter från ålderdomshemmet den dag han fyller 100år, småtjuven Julius Jonsson, Den Sköna Gunilla, elefanten Sonja mfl har förevigt platsat in i mitt Hall of Fame.

Här är ett smakprov.

Innan du gör något annat, KÖP!! LÄS!! NU!!

Inga kommentarer: