lördag 28 augusti 2010

Älgstudsare


Nu får det banne mig vara nog!!
Igår kväll efter en mastodontvecka på jobbet (en vecka som inte tagit slut förrän i eftermiddag) gick jag och lade mig tidigt för att orka med nästa dag (idag, alltså).

Satte igång radion på nattygsbordet för att höra slutet av Radiosporten och bli lite up-to-date.
Efter några minuter börjar de ljuva tonerna av "I did it for love" porla ut ur radion och lugnar min uppstressade själ och utarbetade lekamen, jag känner hur sömnen närmar sig.
Då.....bryter Trafikinformationen in med ett meddelande om en älg på E4 vid Norrfjärden.

Jodå, ett ack så viktigt meddelande men frågan är: Vad gör en älg%¤&# på vägen mitt under Jessicas sköna sång?

Jag, som knappt vet vad som är fram och bak på en älgstudsare, tog ett snabbt beslut.
Jag ska banne mig börja jaga älg!
NU...och i Norrfjärden.
Öga för öga.......

Inga kommentarer: