tisdag 12 januari 2010

Film och läsk

Det känns alltid lite ovisst när en riktigt bra bok ska bli film.
Ni vet som när Stieg Larssons böcker skulle filmas, lite sådär "mnjaae-ska-dom-förstöra-det-här-nu".
Där lyckades ju filmteamet högt över alla förväntningar och gjorde kanonfilmer.

Nu är det dags igen.
Jens Lapidus "Snabba cash" har blivit film. En bok om Stureplansliraren JW (i filmen spelad av min favorit från Johan Falk-filmerna, Joel Kinnaman) som säljer kokain på inneställen och de kriminella typer han stöter på.
Det blir spännande att se den. Den har biopremiär 15 januari men en liten trailer finns att se här

Sen undrar jag om jag verkligen behöver en sån här?
Eftersom jag dessutom inte är någon Cola-diggare av rang så undrar jag om det går lika bra med Pommac?

Inga kommentarer: