onsdag 8 september 2010

Svåra tider väntar

Ikväll innan jag lägger mig för att sova ska jag knäppa mina händer och tillägna aftonbönen Lars-Åke Lagrell och de övriga herrarna (tror inte många damer står ut med att sitta med) i Svenska Fotbollförbundet, för att få dom ta tillbaka alla möjliga rättigheter de sålt till TV4.

Nu ska tramskanalen nr1 göra lek av svenska fotbollslandlaget i framtiden. Tänk er Zlatan i kycklingdräkt intervjuad av Patrik Ekvall i grön latex, allt i en kameravinkel snett nerifrån så vi kan räkna näshåren på herrarna. Det är den nivån på sportsändningar i fyran.

Jag är definitivt ingen supporter till Ola Wenström på Viasat men jämfört med pajaserna vi nu kommer få stå ut med är han rena drömmen.

Nä, usch och fy. Återstoden av EM-kvalet blir ett lidande.

Sportsligt kan det dock bli rätt muntert då jag kan tycka att Sverige ser bättre ut än på länge. Visst har motståndet varit uruselt, men "vi" har inte haft alltför lätt att föra såna matcher förr om åren. Minns Malta, Albanien, Moldavien, Azerbajdzjan (stavningen?)m.fl, där bara tur och snedträffar räddat de gula. Inget för nervsvaga.

Såg just reprisen av fredagens "Doobidoo" på SVT-play. Underhållning när den är som bäst. Jösses, vilket avsnitt.
När Sara Löfgren (och Mikkey Dee med tungt trummande) dammar av gamla Judas Priest-släggan "Livin´ after midnight" då går det bara inte sitta still, det svänger så det svartnar. Det kan inte bli bättre. Puh.

Inga kommentarer: