måndag 20 september 2010

Mörka makter

Usch en sån dag.
Det känns förjävligt så här dagen efter valet.
Att Alliansen får fortsätta med sin slå-på-de-svaga-och-gynna-de-lyckade-och- välbärgades-politik är nog j----a svårt att uthärda, men att Sverigedemokraterna (demokrater?) får en vågmästarroll är bara för mycket. Det vänder sig i magen.

5,7%, fem! komma! sju! procent !!! får de mörka makternas män (mestadels män) av det svenska folket. Varför? V-A-R-F-Ö-R?
Herregud folk, om ni vill visa erat missnöje går det väl göra på annat sätt.

Valets hjälte är, som vanligt, Lars Ohly. Han vägrade sminka sig inför Tv-intervjun i samma rum som Jimmie Åkesson, mörkrets furste.
Lasse är bra.

Jag läser på val.se att det i Ytterbyns valkrets finns 33 st som röstat på SD i riksdagsvalet och elva st till kommunfullmäktige.
Vad i hela friden är det som händer i min by?
Samma lika på Risön.

Än värre i Töre.

Tack och lov inget mandat i kommunfullmäktige.

Jag såg en svart firmabil med stora SD i silverprakt på stan idag. Min första neanderthaliska tanke var att gå ut och sparka hårt och hänsynslöst på den.
Sen läste jag lite mer noggrannt - SD, Städa Direkt tel. 0923 - xxxxxx.Jaja, det må vara en seriös och välrenommerad firma, men SD? Nää.

Inte nog med elände.
Jag var och lämnade blod i eftermiddags och tog som vanligt två Trisslotter som premie.
Vann jag nåt?

Idag är jag en arg kråka.....

Inga kommentarer: