torsdag 15 april 2010

Trams och jubilar

Husorganet NSD har i veckan lyckas få till två fullständigt ointressanta reportage.
Jag har svårt att förstå att nån har intresse av:

1) Hela mittuppslaget i måndagens sportbilaga handlar om AIK:s avancemang till Elitserien. AIK?? Vad i hela hecklefjäll bryr jag mig om AIK?!!? Om det hade varit ett lag från krokarna hade jag köpt det, men en samling gnagare. Nej.

2) -De tjänar mest i din kommun- Den oerhört "intressanta" nyheten toppade dagens tidning.
Jaha, och? Nyhetsvärde? Noll och inget. Vad annat folk tjänar rör mig inte i ryggen.
Börjar dippa ned mot kvällstidningsnivå.

Avslutningsvis tar jag fram pukor och trumpeter, ballonger och serpentiner. Drar på mig jeans, boots och en häftig skinnpaj.
Dagens jubilar fyller 68 bast. 68 and still kicking.

Här är han ->

Inga kommentarer: