söndag 11 april 2010

Gummi och kylskåp

Sol!!
Det var ett tag sen, knappt att jag minns när det var sist.
Då gäller det att passa på.
Två gånger om året bär det till, vår och höst, och eftersom solen sken när jag vaknade i morse så tänkte jag: okej, nu gör jag det.

Dom stog där,bägge två, på alla fyra och bara väntade på att tas om hand.
Så det var bara att ta fram verktyget, ställa sig på knä och sätta igång.
Efter ca två timmars hårt arbete med såväl händer som verktyg under stånkande, frustande och en och annan osande ramsa (?!?) var det över. Känns lika skönt varje gång.

Nästa gång blir nångång i oktober/november.

Eftersom det blir svårare och svårare ju äldre man blir så funderar jag ibland på att leja bort det. Det finns faktiskt dom som livnär sig på detta. Både män och kvinnor.

El Clasico igår kväll blev inte den blixtrande underhållning jag önskat, men vad spelar det för roll?.
2-0 till Barca i underkant. Reals backlinje framstod som kylskåp när Messi och, framför allt, Xavi sprang i åttor och nior runt dem. Den alltid lika bra målisen i Madridlaget, Iker Casillas, räddade sitt lag från större torsk.
Tre poäng före, sju omgångar kvar. Det här släpper inte Barca.

Det är med stor sorg och kokande vrede jag läser att fr.o.m nästa säsong sänds La Liga endast i Canal+.
299 bagis i månaden ska de giriga j-arna ha av mig. Det får dom inte, eller kanske.
Vad får vi se istället då? Makedonska ligan? Vietnamesiska ? Heja.

Nåväl, jag har bytt däck på bägge bilarna idag. DET är skönt det.

Inga kommentarer: