lördag 31 juli 2010

Reklamavbrott och en pippi

Fr.o.m i morgon blir det.....jag är strax tillbaka......fr.o.m i morgon blir det än mer olidligt att titta på TV4 eller nån annan reklamkanal.....och nu en liten paus....reglerna för dessa infernaliska reklamavbrott ändras allt efter amerikansk modell. Vad annars?
Nu blir det tillåtet med tolv avbrott per timme. T-O-L-V!!! Visserligen blir dom kortare då, men ändå.
Jag försökte se lite friidrotts-EM en kväll. Det gick bara inte, reklampauser mitt under pågående lopp fick mig att genast byta kanal och plombera fjärrkontrollen för TV4. Att se en söndagsfilm på 4:an finns, sedan länge, inte i min värld, där bryter man t.o.m för en halvtimme Nyheterna. Jag kräks.
Och nu blir det som sagt än värre.
Länk till artikel i Aftonbladet här.

Gladare blev jag idag då jag såg dvd-filmen från Lasse W:s vinterturné. Jag såg honom i Luleå i November.
Jag vet inte hur det ska kunna bli bättre. Ett sällsynt exemplar.

Ett och annat sällsynt exemplar av annan sort kan man hitta på brorsans superba hemsida. Där finns många, mycket, fina bilder på fåglar av alla sorter och modeller.
En del av märken man aldrig har hört talas om. Ortolansparv?? Eeh jaha.
Titta in här.

Men en fågelart som han inte har kan jag stolt presentera här.
Klicka på bilden så syns den lille krabraten tydligare.

1 kommentar:

Eija sa...

Kommer Lasse W till luleå i höst SKA jag se honom... Det är ju nästan ett måste:-)